Home » » Sambali Tatlisi

Sambali Tatlisi




Malzemeler :


4,5 çay bardağı irmik
2 çay bardağı un
2 çay bardağı şeker
2 çay bardağı yoğurt
1,5 çay bardağı süt
1 paket vanilya
1,5 çay kaşığı karbonat
1 kase ayılanmış Badem


Şerbeti icin :


8,5 çay bardağı şeker
6,5 çay bardağı su
1 yemek kaşığı limon suyu




Yapilisi :



İrmik,un,şeker,vanilya,yoğurt,karbonat ve sütü iyice karıştırın.Yarım saat bekletin.Beklerken ara ara iyice karıştırın.
Daha sonra dikdörtgen bir fırın kabını margarinle yağlayın ve bekleyen tatlı hamurunuzu içine dökün.Sonrada ayıklanmış Bademlerinizi üzerine sırayla dizin.

180 derece ısınmış fırında iyice kızarana kadar pişirin.
45 dakika kadar..Pişmeye yakın kızardıktan sonra ,tatlıyı fırından alın ve keskin bir bıçakla dilimleyin.Sonrada tekrar beklemeden fırına koyun,biraz daha pişsin.Ben dilimleme işini fırından tam çıkarmadan,hafif dışarıya çıkararak yapıyorum..


Şurubunuzu tatlınızı hazırlamadan hazırlayın ki soğusun.Şurup için şeker ve suyu kaynatın,yaklaşık 10 dakika kaynadıktan sonra limon suyunu ekleyin ve 5 dakika daha kaynatın,altını kapatın.Şurubunuzu soğumaya bırakın.

Tatlınız pişince ,fırından çıkarın ve soğuk şurubu kepçe kepçe dökün.Şurubun hepsini çekecektir.
Tatlınız soğuyunca dilimleri daha kolay,parçalanmadan çıkarırsınız..




NOT:


Yukardaki Tarif tamami ile nursen Arkadasimiza aittir.Ben bu tatliyi ayni tarifdeki gibi uyguladim.Ama keske keki pisirip serbetini kekin üzerine döktükten sonra keki kesseydim diyorum kendime.Cünkü firinda keki keserken kek biraz dagiliyor ve catliyor.Ben bir tarafini kesmedim sonradan kesip denemek icin.Ve cok daha güzel kesildi.Eger bu tarifi yaparsaniz kesme islemini serbetini dökdükten sonraya birakiniz.Ama tarif ve tadi cok güzeldi.

1 yorum:

  1. Ben simdi bu tarifi aldim. ve annemle deniyecegiz

    YanıtlaSil

Google hesabınız mevcut değilse Adı/URL veya Anonim konumunda yorum yapabilirsiniz